bezpłatna wiedza

Jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Rozwijanie biznesu w sieci w dzisiejszych czasach to nie lada wyzwanie. Aby wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów, należy opracować unikalną strategię marketingową.

Kiedy próbujesz rozwinąć swój biznes musisz wziąć pod uwagę wiele aspektów, które należy połączyć, aby wybić się z tłumu i zaistnieć na rynku. Musisz przyjrzeć się wszystkim elementom marketingu. Od prawidłowego projektowania stron internetowych przez SEO, aż po prowadzenie mediów społecznościowych czy kampanii reklamowych w Google czy na Facebooku. Jeśli chcesz poznać skuteczne sposoby na zwiększenie ruchu w swoim serwisie zapraszam Cię do przeczytania tego artykułu.

Optymalizacja SEO

Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i ma szansę pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania. Odpowiednio przeanalizowane wyszukiwania i dobrze dobrane słowa kluczowe pozwolą Ci zorientować się jakie frazy wyszukują Twoi potencjalni odbiorcy szukając produktów czy usług, które oferujesz. Każda firma posiadająca stronę internetową powinna dążyć do jej jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Większość internautów rozpoczyna poszukiwanie produktów czy usług od wpisania danej frazy w wyszukiwarce. Im wyższa pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania  tym większa szansa na pozyskanie danego klienta. Krótko mówiąc, jeżeli nie znajdujesz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania będzie Ci bardzo ciężko pozyskać nowych klientów z wyników organicznych. 

Email marketing

Drugim elementem jest email marketing. Mailing to świetny sposób na połączenie się z Twoimi klientami, którzy nie są jeszcze gotowi do zakupu Twoich produktów, ale także idealny sposób na nawiązanie długofalowych relacji z klientami, którzy korzystali już z usług twojej firmy czy kupili produkty w Twoim sklepie internetowym. Dobra strategia email marketingu pozwala na budowanie lepszych i długotrwałych relacji z klientami generując jednocześnie dodatkową sprzedaż. 

Płatna reklama

Kolejnym elementem jest płatna reklama, czyli jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie ruchu na stronę internetową czy do sklepu internetowego. Płatna reklama to zakup przestrzeni reklamowej np. w wyszukiwarce Google. Kampanie reklamowe mogą być kosztowne, jest to oczywiście zależne od branży, w której działasz. Natomiast są one najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do użytkowników, którzy faktycznie są zainteresowani danym produktem lub daną usługą. W przypadku reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google, Twoja reklama jest wyświetlana tylko i wyłącznie użytkownikom, którzy wpisali daną frazę, co powoduje, że jest między wami 100% dopasowania. Użytkownikowi wyświetla się reklama usługi lub produktu, której szuka, a którą Twoja firma oferuje. 

Remarketing

Kolejnym elementem będącym częścią kampanii płatnych jest remarketing. Remarketing jest skutecznym sposobem na dotarcie do użytkowników, którzy już odwiedzili stronę lub sklep, ale nie wykonali określonego działania. Jest to także świetny sposób na dotarcie do klientów, którzy porzucili swój koszyk w sklepie internetowym przed sfinalizowaniem zamówienia. Proces działa, poprzez wykorzystywanie plików cookies. Kiedy użytkownik opuści Twoja stronę i uda się do innych witryn, zobaczy reklamę twojego produktu lub Twojej usługi.

Media społecznościowe

Kolejnym z elementów zwiększających ruch w witrynie i zainteresowanie marką jest prowadzenie mediów społecznościowych. Jest to świetny sposób, aby nowi klienci mogli poznać Twoją firmę czy Twoją markę. Możesz używać mediów społecznościowych do promowania swojej marki, do informowania o nowych produktach czy też usługach, czy do ogłaszania promocji i organizowania konkursów. Generalnie chodzi o budowanie relacji z Twoimi odbiorcami, a także budowanie zainteresowania swoimi usługami czy produktami. Możesz także nawiązywać współpracę z influencerami, którzy będą promować Twoje produkty lub usługi wsród swoich odbiorców na swoich kanałach społecznościowych. Przekaz w mediach społecznościowych może być bardzo spersonalizowany i dopasowany do konkretnej grupy odbiorców przez co możesz w łatwy sposób docierać do osób faktycznie zainteresowanych Twoja ofertą.

Prowadzenie bloga

Ostatnim z elementów, o którym warto wspomnieć jest prowadzenie firmowego bloga. Regularne publikacje na blogu to świetny sposób na zbudowanie zaufania u odwiedzających i zwiększenie ruchu w witrynie. Artykuły blogowe, które tworzysz pomagają przedstawić Ciebie jako autorytet w danej branży, a wysokiej jakości treści sprawią, że ludzie będą chcieli u Ciebie kupować i słuchać Twoich rad.

Podsumowanie

Do promocji swojego serwisu możesz wykorzystać wszystkie wspomniane metody. Bardzo ważne jest jednak, abyś najpierw poznał swojego klienta docelowego. Kim jest? czym się interesuje? W jakim jest wieku? Co lubi robić w wolnej chwili? I przekaz reklamowy czy działania jakie podejmujesz dostosował odpowiednio do danej grupy odbiorców. To pozwoli Ci w skuteczny sposób dotrzeć do grupy odbiorców, która faktycznie będzie zainteresowana Twoimi produktami lub usługami i dzięki temu zapobiegniesz tzw. przepalaniu budżetu. 

Monitoruj również na bieżąco efekty podjętych działań, aby określić które działają u Ciebie najlepiej, a które najgorzej i może warto z nich zrezygnować.