bezpłatna wiedza

Page Speed Insights – co powinieneś wiedzieć?

Szybkość strony jest ważnym czynnikiem w algorytmie wyszukiwania Google. Page Speed Insights od Google to narzędzie, które pozwala zobaczyć, jak szybko ładuje się Twoja strona na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. To świetny sposób na zidentyfikowanie problemów z wydajnością i podjęcie decyzji, jak je naprawić. Dowiedz się więcej o tym niesamowitym i przydatnym narzędziu.

Czym jest Page Speed Insights ?

Google Page Speed Insights to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego można określić, jak szybko ładuje się strona internetowa. Jest to usługa świadczona przez Google, do której dostęp można uzyskać pod adresem: https://pagespeed.web.dev/. Google Page Speed Insights to darmowa usługa, która mierzy jak szybko ładuje się Twoja strona i dostarcza rekomendacji, aby poprawić jej wydajność.

Jakich informacji dostarcza narzędzie?

Page Speed Insights jest dostępne dla każdego, ale jest szczególnie pomocne dla webmasterów i specjalistów SEO, którzy mają ograniczony czas i zasoby, ale nadal muszą określić, jak zoptymalizować swoje strony.

PageSpeed Insights zapewnia cenne spostrzeżenia na temat tego, jak poprawić szybkość strony w witrynie. Dostarcza ono informacji o tym, jak dobrze strona lub witryna działa w urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych. Dostarcza sugestii, jak poprawić wydajność witryny poprzez zmniejszenie jej rozmiaru pliku lub optymalizację dostarczania treści w oparciu o warunki sieciowe. Zapewnia nawet podgląd zmian, które można wprowadzić na stronie i w jakiej kolejności należy je wprowadzić.

Analiza strony w Page Speed Insights

Narzędzie Page Speed Insight przyznaje wynik od 1 do 100, na podstawie tego, jak szybko ładują się elementy na stronie, jak dobrze zoptymalizowany jest kod oraz jak duże są rozmiary plików zarówno samego HTML, jak i wszystkich zasobów (obrazków, reklam, skryptów) na stronie. Im wyższy wynik uzyskasz, tym lepsza jest Twoja wydajność.

Na co zwraca uwagę Google w swoim Page Speed Insights? Patrzy na to, ile czasu zajmuje przeglądarce renderowanie strony, a następnie raportuje trzy główne czynniki:

– HTML — jak szybko ładuje się Twój HTML?

– CSS — jak szybko ładują się arkusze stylów?

– JS — jak szybko ładują się skrypty?

Jakie dane dostarcza raport Page Speed Insights

Dane terenowe to dane dotyczące wydajności zebrane z rzeczywistych wczytań stron. Dane są zbierane w ciągu poprzedniego 28-dniowego okresu, więc po zoptymalizowaniu pod kątem szybkości nie spodziewaj się natychmiastowej zmiany liczb.

Jeśli chodzi o „dane laboratoryjne”, czyli dane dotyczące wydajności zebrane w kontrolowanym środowisku z predefiniowanymi ustawieniami urządzenia i sieci. Wyniki są powtarzalne i mogą poprawić możliwości debugowania, pomagając identyfikować, izolować i naprawiać problemy z wydajnością.

Pragniemy dodać, że wszystkie tworzone przez nas serwisy takie jak strona WWW firmy taksówkarskiej czy strona WWW brokera finansowego, mogą pochwalić się świetnymi wynikami w PSI.

Podstawowe wskaźniki internetowe

Podstawowe wskaźniki internetowe to wskaźniki, które wpływają na szybkość strony.

Największa zawartość farby (LCP) — dotyczy to sposobu mierzenia czasu ładowania strony. Oznacza to, że główna treść strony, zwykle blok tekstu lub główny obraz, została załadowana prawidłowo i jest widoczna dla użytkowników.

Opóźnienie pierwszego wejścia (FID) — opóźnienie pierwszego wejścia odnosi się do interaktywności strony od momentu pierwszej interakcji użytkownika z witryną do momentu, w którym przeglądarka może odpowiednio zareagować na interakcję.

Zbiorcza zmiana układu (CLS) — mierzy stabilność wizualną strony i częstotliwość nieoczekiwanych zmian układu, które mogą się zdarzyć, gdy użytkownicy przypadkowo klikną niewłaściwy przycisk na stronie. Im niższa ta liczba, tym lepiej.

Pierwsze malowanie treści (FCP) — First Contentful Paint ma miejsce, gdy widoczny jest pierwszy obraz lub tekst. Może zawierać tekst, obrazy i skalowalną grafikę wektorową, które zapewniają przeglądarce wstępne informacje.