bezpłatna wiedza

Tworzenie ciekawych treści na stronę WWW

Tworzenie ciekawych treści na stronę internetową wcale nie musi być trudne. Chcesz pisać w sposób, który jest łatwy do czytania i zrozumienia, ale chcesz również upewnić się, że twoje treści są istotne dla odbiorców. Kluczem jest poznanie swojej grupy docelowej i tworzenie treści, które przemawiają bezpośrednio do nich. Oto złote zasady dobrego webwritingu, które pozwolą Ci na stworzenie idealnej treści na stronę WWW. Przykłady tworzonych przez nas treści możesz zobaczyć na stronach WWW groomera z Poznania czy producenta stolarki okiennej z Łodzi.

Poznaj swoich docelowych odbiorców

Musisz wiedzieć, do kogo próbujesz dotrzeć ze swoją stroną internetową. Czy lubią humor? Czy są bardziej poważni? Co lubią czytać lub oglądać? Gdy będziesz znał te informacje, będzie Ci znacznie łatwiej tworzyć treści, które są dla nich istotne i interesujące.

Zbadaj konkurencje

Wiedz, co robią inne strony internetowe pod względem treści, struktury i projektu, abyś mógł zrobić coś innego i unikalnego. Jeśli istnieje już duża konkurencja na ten sam temat, może być trudno znaleźć niszę, która nie jest już wypełniona innymi świetnymi treściami.

Bądź pomocny

Jednym z najlepszych sposobów, aby skłonić odwiedzających do powrotu na Twoją stronę, jest dostarczenie przydatnych informacji, które faktycznie mogą wykorzystać. Jeśli oferujesz porady, jak coś osiągnąć lub jak rozwiązać jakiś problem, ludzie docenią to i będą regularnie wracać po więcej informacji na te tematy.

Stwórz buyer persona dla swojej strony, analizując dane, które posiadasz o swoich klientach

Persony zakupowe to fikcyjne postacie reprezentujące rzeczywistych klientów lub potencjalnych klientów, którzy mogą korzystać z Twoich produktów lub usług. Są one tworzone na podstawie rzeczywistych danych pochodzących z badań, ankiet lub wywiadów z klientami — wszystko, co pomoże Ci zrozumieć, dlaczego ludzie kupują od Ciebie i jak wolą wchodzić w interakcje z Twoją firmą online.

Poznaj temat przed jego pisaniem

Główną rzeczą, którą musisz zrobić, to dowiedzieć się o temacie, zanim go napiszesz. Nie wrzucaj po prostu kilku rzeczy, które znalazłeś w Google i nazwij to treścią. Upewnij się, że jest to rzeczywiście dobre, i przydatne dla swoich czytelników. Jeśli piszesz o nowym temacie, zacznij od znalezienia kilku blogów lub stron internetowych, które już o tym piszą. Zobacz, co robią dobrze i dlaczego ich odbiorcy tak bardzo je lubią. Następnie sprawdź, czy jest coś, co można by poprawić (lub całkowicie zmienić).

Prawidłowa wizualna struktura tekstu

Jest ona ważna, ponieważ jest to pierwsze wrażenie, jakie odwiedzający odniosą na temat Twojej treści. Jeśli na przykład masz dużo obrazów, ludzie najpierw je zobaczą, a potem przeczytają tekst.

Jeśli chcesz stworzyć interesującą treść, powinieneś również używać różnych stylów pisania. Na przykład, jeśli piszesz o produkcie, możesz użyć punktów wypunktowanych lub numerowanych list, aby ułatwić czytelnikom zrozumienie tego, co czytają.

Przydatne obrazy

Aby uatrakcyjnić swoją stronę, musisz dodać do swoich tekstów kilka obrazków. Jednak nie wszystkie obrazy będą przydatne dla Twoich czytelników; dlatego ważne jest, abyś wybrał tylko te, które mogą pomóc im lepiej zrozumieć to, co czytają.

Optymalizacja SEO

Ważnym krokiem w tworzeniu doskonałej treści jest upewnienie się, że jest ona przyjazna dla wyszukiwarek. Oznacza to, że musisz używać odpowiednich słów kluczowych, linkować do innych stron w swojej witrynie i stworzyć tytuł, który przyciągnie uwagę osób szukających w sieci.

Linkowanie — pozwala odwiedzającym Twoją stronę odkryć pokrewne tematy i daje Ci możliwość zdobycia większej ilości backlinków.

Słowa kluczowe — są bardzo ważne, jeśli chodzi o optymalizację SEO, ponieważ pomagają one powiedzieć wyszukiwarkom, o czym jest strona, dzięki czemu mogą zdecydować, gdzie powinna się ona znaleźć w wynikach wyszukiwania. Dla przykładu, słowami kluczowymi brokera leasingowego z Nowego Sącza mogą być takie frazy jak leasing Nowy sącz, leasing na samochód Nowy Sącz itd.