bezpłatna wiedza

Jak Zwiększyć Ruch w Ecommerce? 6 sprawdzonych sposobów

Rozwijanie biznesu e-commerce może być obecnie nie lada wyzwaniem. Aby wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów, należy opracować solidną strategię marketingową. Kiedy próbujesz rozwijać swój biznes e-commerce, musisz wziąć pod uwagę wiele aspektów, które warto połączyć, aby osiągnąć sukces i wybić się z tłumu. Musisz przyjrzeć się wszystkim aspektom marketingu, od projektowania stron internetowych i SEO, po media społecznościowe, marketing treści i inne. Czytaj dalej, aby poznać skuteczne sposoby na zwiększenie ruchu w e-commerce.

Skup się na SEO

Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek oraz że informacje na Twojej stronie są unikalne i użyteczne.

Badania słów kluczowych

Pomogą Ci określić, jakich słów kluczowych używają Twoi docelowi odbiorcy, aby znaleźć produkty takie jak Twoje, dzięki czemu będziesz mógł zoptymalizować swoją stronę pod ich kątem. Obejmuje to wybór słów kluczowych dla tagu tytułowego, meta opisu, struktury URL i treści na stronie.

Optymalizacja

On-page optimization odnosi się do wszystkich elementów strony internetowej, które wpływają na jej ranking w wynikach wyszukiwania: tytuły, opisy i adresy URL, jak również sama treść.

Wykorzystaj E-mail Marketing

Mailing to świetny sposób na połączenie się z potencjalnymi klientami, zanim będą gotowi do zakupu w Twoim sklepie. Jest to również dobry sposób na ponowne nawiązanie kontaktu z obecnymi klientami, którzy dokonali ostatnich zakupów. Dobra strategia e-mail marketingu pozwala na budowanie lepszych relacji z klientami, jednocześnie generując dodatkową sprzedaż.

Wprowadź remarketing

Dla firm, remarketing jest potężnym sposobem na dotarcie do klientów, którzy już odwiedzili ich sklep, ale nie dokonali zakupu. Jest to również świetny sposób na dotarcie do klientów, którzy porzucili swój koszyk przed sfinalizowaniem zakupu.

Proces działa poprzez tworzenie plików cookie na komputerze odwiedzającego. Kiedy ta osoba odwiedza inne strony internetowe, zobaczy reklamy Twojego produktu lub usługi.

Zainwestuj w płatne reklamy

Płatna reklama jest najbardziej efektywnym sposobem kierowania ruchu do swojej strony. Proces działa poprzez zakup przestrzeni reklamowej na innej stronie internetowej. Można to zrobić poprzez model pay-per-click, gdzie płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie na reklamę, lub poprzez koszt za wrażenie (CPM) reklamy, gdzie płacisz na podstawie tego, ile razy ludzie widzą swoją reklamę.

Płatna reklama może być kosztowna, ale jest to również najbardziej ukierunkowany sposób na dotarcie do nowych klientów, ponieważ docierasz do nich, gdy aktywnie szukają czegoś związanego z tym, co oferujesz.

Efektywnie korzystaj z mediów społecznościowych

Social Media to świetny sposób, aby Twoja marka znalazła się przed nowymi klientami. Możesz używać tych kanałów do promowania swoich produktów i usług, ogłaszania zniżek i sprzedaży, dzielenia się informacjami o nowych produktach i usługach, i nie tylko.

Możesz również nawiązać współpracę z influencerami, którzy zostaną Twoimi ambasadorami marki i będą promować Twoje produkty na swoich kanałach. Świetnym przykładem prawidłowo prowadzonych mediów społecznościowych może być sklep internetowy Plantastick.

Reklama w mediach społecznościowych może być bardziej spersonalizowana, dlatego możesz łatwiej dotrzeć do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami.

Prowadź firmowego bloga

Posty na blogu to jeden z najlepszych sposobów na zbudowanie zaufania u odwiedzających i zwiększenie ruchu w e-commerce. Blogi pomagają Ci ustanowić siebie jako autorytet w Twojej branży i dostarczają wysokiej jakości treści, które sprawią, że ludzie będą chcieli od Ciebie kupować i słuchać Twoich rad. Firmy, z którymi współpracujemy – np. podmioty grupy ERES Holding takie jak ERES Partner, ERES Garage czy Zaniżona Szkoda dbają o prowadzenie bloga zgodnie z naszymi rekomendacjami.

Promocja online w różnych kanałach

Powinieneś wykorzystać wszystkie powyższe metody do promocji swojego e-sklepu. Przede wszystkim poznaj swojego klienta docelowego — kim jest, jakie ma preferencje, co lubi robić w wolnym czasie. To pozwoli Ci lepiej i szybciej do niego dotrzeć. Monitoruj również na bieżąco poszczególne kampanie reklamowe i swoje działania, aby sprawdzić, które działają u Ciebie najlepiej.