bezpłatna wiedza

Landing page – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?

Landing page, czyli rodzaj strony internetowej, której zadaniem jest przyciągnięcie użytkownika do zapoznania się z konkretnymi informacjami i wykonania określonego działania. Tego typu strona internetowa ma za zadanie pozwolić użytkownikowi zapoznać się z ofertą konkretnej usługi czy konkretnego produktu i doprowadzić do konwersji, bez zbędnego rozpraszania.

Użytkownik trafia na stronę docelową poprzez wyszukiwarkę lub po kliknięciu w reklamę. To co na niej zobaczy ma duży wpływ na to jakie działania wykona dalej, czy zapozna się z ofertą firmy i na samym końcu dokona zakupu, czy wyjdzie ze strony i uda się do konkurencji. Dlatego właśnie elementy, które przedstawiamy na stronie docelowej powinny jasno wskazywać na to, że użytkownik trafił w dobre miejsce i znajdzie tutaj to czego szuka. Do tego celu warto właśnie zaprojektować i stworzyć landing page.

Cele marketingowe landing page

Jako cele marketingowe landing page można wymienić: zaspokojenie potrzeb grupy docelowej, rozpowszechnianie darmowych lub płatnych treści, oferowanie do sprzedaży określonego produktu lub usługi, pozyskiwanie leadów na sprzedaż droższych produktów czy usług. generalnie celem landing page jest przekonwertowanie potencjalnego klienta w klienta, który zostawi u Ciebie pieniądze. Landing page odgrywa także kluczową rolę na trzecim etapie lejka sprzedażowego w momencie wzbudzenia w użytkowniku pragnienia. Lejkowi sprzedażowemu poświęciłem jeden z poprzednich odcinków, jeżeli go nie widziałeś – serdecznie Cię zapraszam.

Zapewne zastanawiasz się dlaczego rekomenduję Ci posiadanie serwisu typu landing page jeżeli posiadasz już klasyczną stronę internetową. Już Ci odpowiadam! Wyobraź sobie witrynę z wieloma usługami, produktami i różnymi od siebie celami, a także stronę docelową skupioną tylko na jednej usłudze lub jednym produkcie i zachęcającą użytkownika do wykonania tylko jednego określonego celu. Generalnie landing page ma tylko jedną misję. I to właśnie taka strona z większym prawdopodobieństwem zwiększy współczynnik konwersji, ponieważ skupia się ona na jednym zadaniu, na jednym produkcie czy na jednej usłudze. Czyli idealnie trafia w potrzeby użytkownika.

Landing page sprawia wrażenie większej koncentracji na użytkowniku. Użytkownik, który wchodzi na taką stronę internetową dostanie konkretnie to czego szuka. Dostaje informacje o konkretnym produkcie czy konkretnej usłudze.  Nie jest to część czegoś większego tylko ta usługa czycten produkt, który ma zaspokoić jego określone potrzeby. Dlatego zwiększa to szansę na to, że klient uzyska więcej przydatnych dla niego informacji i rozwiąże konkretną potrzebę poprzez zakup produktu czy usługi.

Aby strona lądowania spełniała swoje funkcje powinna składać się z kilku podstawowych elementów.

Konkretny przekaz i argumenty sprzedażowe

Musisz w krótkim czasie przekonać użytkownika, że na tej stronie znajdą dokładnie to czego szukają. A także odpowiedzieć na najczęściej zadawane przez nich pytania czy pokazać zalety danego produktu lub danej usługi. Możesz także zaprezentować to w jaki sposób produkt lub usługa rozwiązuje jego problemy.

Chwytliwe treści i nagłówki

Nagłówki czy hasła sprzedażowe powinny być krótkie i konkretne. Długie nagłówki zazwyczaj nie są czytane w całości, dlatego mają problem aby kogokolwiek zachęcić, np. sprzedając książki nie pisz: odkryj naszą szeroką gamę książek kryminalnych w promocyjnej cenie, tylko: kryminały 70% taniej. Prosto i konkretnie.

Wezwania do działania

Aby strona dobrze konwertowała musisz także pamiętać o wezwaniach do działania czyli zachęcenia klienta do podjęcia decyzji tutaj i teraz. Landing page powinien zatem zawierać call to action taki jak: kup, zamów, skorzystaj, wyślij.

Pamiętaj, że wezwanie do działania jest najważniejszym elementem skierowanym na osiągnięcie konwersji. Często ma postać przycisku z tekstem, który wyróżnia się na tle reszty i rzuca się w oczy. Bardzo ważnym elementem jest także wzbudzenie wiarygodności i upewnienie klienta w tym, że powinien wykonać określoną akcję. Na landing page możesz przedstawić efekty jakie daje oferowany produkt lub usługa, a także przedstawić opinię osób, które już zdecydowały się na zakup lub podjęcie współpracy.

Podsumowanie

Jeżeli kierujesz ruch na stronę główną swojej firmy, już chyba wiesz, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Marnujesz w ten sposób pieniądze, a Twoje działania nie są maksymalnie efektywne. Tak więc jeżeli chcesz pozyskiwać wysokiej jakości leady sprzedażowe czy prowadzisz kampanie marketingowe nastawione na sprzedaż swoich produktów lub usług, albo rozpowszechniasz darmowe lub płatne treści do pobrania, a także chcesz zaspokoić swoim produktem lub usługą konkretne potrzeby określonej grupy docelowej – landing page jest tym czego potrzebujesz.

Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu witryny typu landing page lub w innym temacie z zakresu marketingu, zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji.