bezpłatna wiedza

Content marketing – na czym polega i czy jest ważny?

Content marketing to długofalowa działalność polegająca na tworzeniu treści odpowiadających na potrzeby odbiorcy. Ze względu na różnorodność jego formatów i zastosowań może być dystrybuowany w wielu kanałach na wiele sposobów. Badania pokazują, że kampanie content marketingowe dostarczają 3 razy więcej leadów niż inne kampanie. Content marketing działa na runku już jakiś czas, ale obecnie obserwuje się znaczny wzrost zainteresowania tego typu działalnością. Wiele firm z nich korzysta. Tworząc strategię treści, warto zwrócić uwagę na swoją grupę docelową i jej potrzeby. Ważne jest, aby blog lub inne treści generowane przez firmę były napisane w sposób przemyślany, miały swój cel i zawierały prawdziwe informacje. Dobrym przykładem firm, dbających o content marketing jest Plantastick, US Rides czy POM POM. Treści zawarte na ich stronach internetowych i blogu prezentują się profesjonalnie i przyciągają użytkowników.

Formy content marketingu

Treści tworzone w ramach kampanii content marketingowej obejmują tradycyjną reklamę w radiu, prasie lub telewizji, lokowanie produktu, reklamę graficzną i public relations. Ze względu na lokalizację publikacji content marketing można podzielić na: wewnętrzny, czyli treści publikowane na blogu firmowym (jak np. firma TEL-INF) lub profilu marki w mediach społecznościowych, oraz zewnętrzny, czyli treści publikowane na portalach zewnętrznych. Celem jest pozyskiwanie wartościowych linków, budowanie wizerunku marki oraz przyciąganie ofertą nowych klientów.

Przygotowana treść powinna być wypełniona frazami kluczowymi w naturalny sposób – nie pisz fraz dziesiętnych i używaj zdań o nienaturalnej strukturze. Warto też linkować do produktów, kategorii i innych tekstów zamieszczonych na firmowym blogu. Umiejętne pisanie tekstów zgodnie z zasadami SEO wzmacnia działanie content marketingu. Warto optymalizować również pliki graficzne publikowane na stronie. Tutaj ważne jest, aby poprawnie nazwać plik i uzupełnić atrybuty ALT, które dostarczają wyszukiwarkom informacji o zawartości obrazu. Jeśli chcesz zapoznać się z prawidłowo stworzonymi treściami i odpowiednio zoptymalizowanymi plikami graficznymi, odwiedź stronę ERES Cars lub ERES Partner.

Content marketing korzyści dla firmy

Content marketing pozwala budować zaufanie i wizerunek ekspercki. To skuteczna koncepcja PR. Pozwala odpowiedzieć na obawy czytelników, a nie tylko reklamować swoją firmę. Wartościowe treści przyciągają lojalnych klientów i pozwalają tworzyć społeczność skupioną na marce z pozytywnym nastawieniem. Każda z tych osób jest prawdziwym ambasadorem marki.

Jeśli strategia jest dobrze zaplanowana, powstałe treści dotrą do określonej grupy docelowej, czyli osób z konkretnymi problemami. Dany artykuł, a właściwie oferta firmy, jest odpowiedzią na te pytania. Dzięki temu stronę odwiedzają osoby, które są zainteresowane danym tematem i mają konkretne potrzeby. Zwiększa to szanse na zamknięcie transakcji.

Wyszukiwarki nagradzają tych, którzy publikują niepowtarzalne, wysokiej jakości treści. Skuteczne SEO wymaga odpowiedniej jakości materiału. Oryginalna treść pozwala na sprawną indeksację serwisu. Łatwiej uzyskać linki z innych źródeł. Odpowiada na najczęściej zadawane pytania użytkowników w sieci. Przyciąga potencjalnych klientów. Generowanie ruchu na Twojej stronie ma pozytywny wpływ na SEO, dzięki czemu Twoja strona będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, pozyskasz dużo klientów i zwiększysz konwersje.